СТО НАЈБОЉИХ ФОНТОВА
www.100besteschriften.de

Компанија FontShop из Берлина представила је 100 најбољих фонтова направљених од Гутенберга до данас. Селекција је била двојака: постојао је интернационални жири са једне и корисници фонтова са друге стране.


Како су вредновани фонтови:

Разматрање немерљивих особина је тешко. Како мерити естетску вредност, корисност, значај нечега за човечанство? Како одредити листу најбољих фонтова свих времена? Покушали смо то да направимо користећи једно објективно и два субјективна начина мерења чији смо удео одредили на следећи начин:

Рачунање преко FontShop продаје: 40%
Историјска вредност / значење: 30%
Естетски квалитети: 30%

Вредновани су искључиво лиценцирани или комерцијални фонтови. Бесплатни фонтови или фонтови из оперативног система нису узети у разматрање, као ни фонтови који су саставни део стандардних софтвера (нпр. Arial, Verdana, итд.). Варијације фонтова, који су вековима индивидуално интерпретирани од стране различитих словоливница јединствено су вредновани као група, а најбоља варијанта одређеног фонта је ушла у главни процес жирирања.


Жири:

Роџер Блек (Roger Black)
(Danilo Black, Inc., USA)
Консултант за дизајн Роџер Блек је заједно са Дејвидом Берловом (David Berlow) основао Font Bureau у Бостону 1989. године. Касније је Роџер постао главни креативни директор фирме Circle.com, а сада ради за компанију Danilo Black. Као рани овисник о интернету никада није престао да развија и редизајнира новине и часописе.
Његових омиљених 10:
01. Centaur
02. Egiziano
03. Big Caslon
04. Bureau Grotesque
05. Bembo
06. Bulmer
07. Ionic No. 5
08. Kennerly
09. Clarendon
10. Parkinson

Стефан Колес (Stephen Coles)
(Typographica, USA)
Стефан „Stewf” Колес је уредник интернет часописа Typographica где пише о дизајну и новим фонтовима и где обуздава вику стотина незаситих типографских чудовишта.
Његових омиљених 10:
01. Amplitude
02. FF Scala
03. Thesis
04. Minion
05. Georgia / Verdana
06. Knockout
07. Bickham Script
08. Klavika
09. Interstate
10. Helvetica

Јан Мидендорп (Jan Middendorp)
(Publizist, Berlin)
Јан је био уредник часописа Druk, који се бави типографским писмима и визуелном културом, а такође је уређивао и дизајнирао FontShop. Пошто се Druk ујединио са још друге две FontShop публикације у нови часопис који се зове „96”, постао један од његових уредника. Пре тога уређивао је часописе посвећене позоришту и плесу, као и билтене за банке и осигуравајућа друштва.
Његових омиљених 10:
01. Ruse
02. PMN Caecilia
03. Tyfa
04. FF Quadraat
05. FF Kievit
06. FF Strada
07. FF Cocon
08. Dispatch / Stainless
09. Rumba
10. The Shire Types

Вероника Елзнер (Veronika Elsner)
(Elsner + Flake, Hamburg)
Након десет година самосталног рада на пољу дизајна писма, типографије дигитализације фонтова и логотипа, Вероника Елзнер и Гунтер Флејк (Gunther Flake) су у марту 1986. основали своју компанију Elsner+Flake Design Studios. Компанија која се се налази у Хамбургу, Немачка, формирала је импресивну библиотеку са више од 2500 дигиталних фонтова.
Њених омиљених 10:
01. Frutiger
02. Zapf Renaissance
03. Swift
04. Today
05. Petras Script
06. Syntax
07. ITC Stone
08. Imago
09. Formata
10. Lucidia

Ралф Херман (Ralf Herrmann)
(TypoForum, Weimar)
Ралф Херман студира графичке комуникације на Универзитету Bauhaus у Вајмару. Он је вебмастер www.typografie.info, познатог независног сајта посвећеног типографији и фонтовима у Немачкој. Херман је оснивач веб дизајн агенције у Немачкој, пише књиге о фонтовима и типографији и саветник је у FontShop Berlin.
Његових омиљених 10:
01. FS Clerkenwell
02. FF Strada
03. DTL Prokyon
04. Trinite
05. Syntax
06. Andulka
07. Fromata
08. Fedra Sans
09. Canape
10. LTR Salmiak

Бертрам Шмит-Фридрихс (Bertram Schmid-Friderichs)
(Type Directors Club, Mainz)
Типограф, штампар и издавач Бертрам Шмит-Фридрихс са великим ентузијазмом и успехом последњих 20 година организује изложбу Type Directors Club у Немачкој. Са својом супругом Карин сваке године у својој штампарији произведе око 25 књига на тему типографије и графичког дизајна. Многе од њих су добиле међународна признања потврђујући тако репутацију његове издавачке куће као водеће за ту област у Немачкој.
Његових омиљених 10:
01. Bodoni
02. Frutiger
03. Caslon
04. Garamond
05. Univers
06. DTL Prokyon
07. Gill Sans
08. Syntax
09. Clarendon
10. Zentenar Fraktur

Клаудија Гумински (Claudia Guminski)
(FontShop, Berlin – Marketing und Redaktion)
Клаудиа Гумински је део уредничког и маркетиншког тима компаније Font Shop. Последњих девет година правила је свакога дана хит-листу најбољих нових фонтова. Она добија помоћ са извора јединственог у типографском универзуму – знање својих бриљантних колега из компаније Font Shop.
Њених омиљених 10:
01. FF Magda Clean
02. FF Absara
03. Neutraface
04. FF Dax
05. Mrs Eaves
06. FF Profile
07. Thesis
08. FF Nexus
09. Ed Interlock
10. Dispatch


И сада листа 100 фонтова:
(pdf публикација 7 mb)

Ранг | Име фонта | [Година дизајна – Име дизајнера]

001. Helvetica [1957 – Max Miedinger]
002. Garamond [1530 – Claude Garamond]
003. Frutiger [1977 – Adrian Frutiger]
004. Bodoni [1970 – Giambattista Bodoni]
005. Futura [1927 – Paul Renner]
006. Times [1931 – Stanley Morison]
007. Akzidenz Grotesk [1966 – Gunter Gerhard Lange]
008. Officina [1990 – Erik Spiekermann]
009. Gill Sans [1930 – Eric Gill]
010. Univers [1954 – Adrian Frutiger]
011. Optima [1954 – Hermann Zapf]
012. Franklin Gothic [1903 – Morris Fuller Benton]
013. Bembo [1496 – Francesco Griffo]
014. Interstate [1993 – Tobias Frere-Jones]
015. Thesis [1994 – Lucas de Groot]
016. Rockwell [1934 – Frank H. Pierpont]
017. Walbaum [1800 – Justus Walbaum]
018. Meta [1991 – Erik Spiekermann]
019. Trinite [1982 – Bram De Does]
020. Din [1926 – Ludwig Goller]
021. Matrix [1986 – Zuzana Licko]
022. OCR [1965 – American Type Founders]
023. Avant Garde [1968 – Herb Lubalin]
024. Lucida [1985 – Chris Holmes / Charles Bigelow]
025. Sabon [1964 – Jan Tschichold]
026. Zapfino [1998 – Hermann Zapf]
027. Letter Gothic [1956 – Roger Roberson]
028. Stone [1987 – Summer Stone]
029. Arnhem [1998 – Fred Smeijers]
030. Minion [1990 – Robert Slimbach]
031. Myriad [1992 – Twombly & Slimbach]
032. Rotis [1988 – Olt Aicher]
033. Eurostile [1962 – Aldo Novarese]
034. Scala [1991 – Martin Majoor]
035. Syntax [1968 – Hans Eduard Meier]
036. Joanna [1930 – Eric Gill]
037. Fleishmann [1997 – Erhard Kaiser]
038. Palatino [1950 – Hermann Zapf]
039. Baskerville [1754 – John Baskerville]
040. Fedra [2002 – Peter Bil'ak]
041. Gotham [2000 – Tobias Frere-Jones]
042. Lexicon [1992 – Bram De Does]
043. Hands [1991 – Letterror]
044. Metro [1929 – W. A. Dwiggins]
045. Didot [1799 – Firmin Didot]
046. Formata [1984 – Bernd Mollenstadt]
047. Caslon [1725 – William Caslon]
048. Cooper Black [1920 – Oswald B. Cooper]
049. Peignot [1937 – A. M. Cassandre]
050. Bell Gothic [1938 – Chauncey H. Griffith]
051. Antique Olive [1962 – Roger Excoffon]
052. Wilhelm Klngspor Gotisch [1926 – Rudolf Koch]
053. Info [1996 – Erik Spiekermann]
054. Dax [1995 – Hans Reichel]
055. Proforma [1988 – Petr van Blokland]
056. Today Sans [1988 – Volker Kuster]
057. Prokyon [2002 – Erhard Kaiser]
058. Trade Gothic [1948 – Jackson Burke]
059. Swift [1987 – Gerald Unger]
060. Copperplate Gothic [1901 – Frederic W. Goudy]
061. Blur [1992 – Neville Brody]
062. Base [1995 – Zuzana Licko]
063. Bell Centennial [1978 – Matthew Carter]
064. News Gothic [1908 – Morris Fuller Benton]
065. Avenir [1988 – Adrian Frutiger]
066. Bernhard Modern [1937 – Lucian Bernhard]
067. Amplitude [2003 – Christian Schwartz]
068. Trixie [1991 – Erik van Blokland]
069. Quadraat [1992 – Fred Smeijers]
070. Neutraface [2002 – Christian Schwartz]
071. Nobel [1929 – Sjoerd de Roos]
072. Industria [1990 – Neville Brody]
073. Bickham Script [1997 – Richard Lipton]
074. Bank Gothic [1930 – Morris Fuller Benton]
075. Corporate ASE [1989 – Kurt Weidemann]
076. Fago [2000 – Ole Schafer]
077. Trajan [1989 – Carol Twombly]
078. Kabel [1927 – Rudolf Koch]
079. House Gothic 23 [1995 – Tal Leming]
080. Kosmik [1993 – Letterror]
081. Caecilia [1990 – Peter Matthias Noordzij]
082. Mrs Eaves [1996 – Zuzana Licko]
083. Corpid [1997 – Lucas de Groot]
084. Miller [1997 – Matthew Carter]
085. Souvenir [1914 – Morris Fuller Benton]
086. Instant Types [1992 – Just van Rossum]
087. Clarendon [1845 – Benjamin Fox]
088. Triplex [1989 – Zuzana Licko]
089. Benguiat [1989 – Ed Benguiat]
090. Zapf Renaissance [1984 – Hermann Zapf]
091. Filosofia [1996 – Zuzana Licko]
092. Chalet [1996 – House Industries]
093. Quay Sans [1990 – David Quay]
094. Cezanne [1995 – Michael Want, James Grieshaber]
095. Reporter [1938 – Carlos Winkow]
096. Legacy [1992 – Ronald Arnholm]
097. Agenda [1993 – Greg Thompson]
098. Bello [2004 – Underware]
099. Dalliance [2000 – Frank Heine]
100. Mistral [1953 – Roger Excoffon]