TYPE IS MONEY
~~~
Verlag form, 1998
ISBN 3931317625

The lead setting experience is a good foundation, but I wouldn’t go so far as to say that each type designer absolutely must have it. It’s really a shame that today’s type design is primarily oriented towards hot-metal setting.
Just van Rossum

Искуство слагања оловним словима је добра основа, али не бих ишао тако далеко да кажем да сваки диѕајнер писма мора да поседује то искуство. Заиста је штета што је данашњи дизајн типографског писма првенствено заснован на облицима који потичу из металног слога.
Јуст ван Росум

~~~

If the point of communication really was to establish an interaction, we would only ever use one typeface in order to keep the packaging away from the message.
Neville Brody

Да је циљ комуникације заиста успостављање интеракције, користили бисмо само једно писмо како бисмо паковање раздвојили од поруке.
Невил Броди

~~~

All communication media have their own built-in restrictions, which quite naturally help define the creative solution to communication problems. Creativity does not exist in a vacuum.
Malcolm Garrett

Сви медији имају своја почетна ограничења која природно помажу да се дефинише креативно решење за проблеме изражавања. Креативност не постоји у вакууму.
Малколм Герет

~~~

In my opinion, Carson is the chief initiator of our current time, but I think tradition is just as important.
Gunter Gerhard Lange

По мом мишљењу, Карсон је главни иницијатор наше садашњице, али мислим да је традиција подједнако важна.
Гантер Герхард Ланге

~~~

The secret to success is not uniformity, cadence march or creative cadaverous obedience. It’s individuality and courage. I plead for a change towards less, for the force of the unnoticeably designed, for the power of the idea.
Thomas Rempen

Тајна успеха није униформност, уједначени марш или креативна слепа послушност. То је индивидуалност и храброст. Залажем се за промену ка мањем, за снагу неприметног дизајна, за моћ идеје.
Томас Ремпен

~~~

Computer and spray paint have given the alphabet to the amateur as a playground. He lives out his nostalgic enthusiasm, his amateurish flirt wuth decorative forms, his pleasure in broken and arbitrary things in the character.
Georg Salden

Компјутер и спрејеви дали су аматеру алфабет као игралиште. Он иживљава свој носталгични ентузијазам, своје аматерско поигравање декоративним формама, своје уживање у грешкама и споредним одликама слова.
Георг Залден

~~~

I find myself asking the same question over and over again: why do so many advertisers pay so little attention to the careful typographical realization?
What’s missing? Knowledge, ability or the required effort?
Hansjorg Stulle

Постављам себи изнова исто питање: зашто тако велики број креатора реклама посвећује тако мало пажње пажљивој типографској реализацији? Шта недостаје? Знање, умеће или уложен труд?
Хансјорг Штуле

~~~

Typographers ought to learn to design emotions and rituals. For this they have to direct their glance more towards the target groups and understand which stylistic means are accepted by their members.
Peter Wippermann

Типографи треба да науче да обликују осећања и ритуале. Да би то остварили, морају више посматрати своје циљне групе и разумети која стилска средства њихови припадници разумеју.
Питер Виперман