FPU - Brzi zadatak 1

autor: Jana Nikolić


Ono što može da oživi i najinertnija bića i sisteme je intenzivno i nezadrživo lično angažovanje. Kada posao koji ste odabrali prestanete da shvatate lično, to je kraj. Ako ste takav stav zagubili negde između pravljenja najneverovatnije kule od peska, herbarijuma ili referata o ugroženim tropskim šumama Amazona i ovog trenutka, sasvim je u redu da vas neko na to podseti.

Kada se uključujete u postojeći sistem, bilo kao student, bilo kao novajlija među predavačima, pristajete na prethodno postavljena pravila i trudite se da ih transformišete i unapredite, da prepoznate svoju ulogu u tom skupu dešavanja. Ako cenimo sebe kao ljude i stručnjake i shvatamo da je i škola koju smo završili jedan od elemenata koji je doprineo našem formiranju, potrebno je samo prepoznati kako taj okvir osvežiti i učiniti ga aktuelnim i dinamičnijim.

Postojeći sistem zadataka koji se postavljaju pred studente treće godine Primenjene grafike ima razrađenu hronologiju i smislenost u redosledu. Ubacivanje kratkih zadataka među dugotrajnije projekte kojima se studenti bave na vežbama iz primenjene kaligrafije ima za cilj da ih kreativno razmrda i pokrene, eventualno razreši neke nedoumice i zastoje koji neminovno nastaju u radu.

Zamišljeno je da prvi zadatak ne bude vezan za aktuelnu tematiku kojom su se studenti bavili na vežbama iz primenjene kaligrafije ili na drugim predmetima. Ima suštinski veze sa dizajnom, uživanjem u radu, igrom i detinjim zadovoljstvom koje vas u takvim trenucima obuzme!

Svaki od 30 stdenata u klasi je doneo crni flomaster i marker. Dobijaju uputstvo i po 4 pausa A6 formata. Zadatak je za 60 minuta napraviti 4 portreta koristeći 6 znakova interpunkcije koji su dati na papiru sa uputstvom za rad. Očekujemo mnogo više od običnih emotikona.

Rezultati su bili fantastični. Potpuno očekivano. Stilizovana lica, ozbiljni portreti, profili, duhovite interpretacije, zveri, zmajevi, gorile, horizontane kompozicije. U neverovatnoj atmosferi po prostoriji su leteli i izazovi, pa je tako nastao „Crnogorac”. Bilo je tu i promašenih tema, neodoljivo šarmantnih doduše. Zec, cela figura, deo u negativu i crna površina nisu mogli da se uračunaju u portrete. Ipak, bilo je dovoljno znati odbraniti sopstveni rad i reći da je crna fleka zapravo portret u mraku.