EMIGRE, NO. 66
Nudging Graphic Design

~~~
Princeton Architectural Press, 2004.
ISBN 1568984375

аутор: Оливера Батајић

Од када је променио свој дугогодишњи изглед, што је са собом донео број 64 (Rant), часопис Емигре мења и саму концепцију. На странама више не налазимо, или бар не толико као пре, занимљиве илустрације фонтова, и примене истих, већ је све практично преточено у текст, а часопис је постао простор за озбиљну критику и теорију дизајна. Сваки наредни број опремљен је другим типографским писмом из серије Емигреових фонтова (www.emigre.com), а текстови и интервјуи су баш оно што је читаоцима заинтересованим за дизајн недостајало: размена идеја и различитих мишљења.

Овај број, како у уводном тексту каже уредник овог часописа Руди Вандерлaнс (Rudy VanderLans), посвећен је активности дизајнера, посебно веб активизму, са тенденцијом да се дефинише прави начин писања критике која се односи на дизајн. Да ли је битно да написано разуме свако ко се бави дизајном, укључујући и лаике, или је битнија едукација, и проналажење новог речника за теоријска излагања на овом пољу.

Посебна пажња посвећена је форуму за дизајн SpeakUp (www.underconsideration.com/speakup), и његовом младом аутору Армину Виту (Armin Vit) (у овом броју објављен је интервју са њим, у којем Армин објашњава начину на који овај форум функционише, ко су носиоци идеје и како један некомерцијални подухват може опстати, па и о самој идеологији), као и ново насталом форуму DesignObserver (www.designobserver.com) који иза себе има врло озбиљне и у критици дизајна дугогодишње ауторе као што су Бил Дрентел (Bill Drenttel), Џесика Хелфанд (Jessica Helfand), Рик Појнор (Rick Poynor) (за чију су се тек објављену књигу No More Rules: Graphic Design and Postmodernism (Без правила: Графички дизајн и постмодернизам) у овом броју нашле два приказа написана руком Сем Потс (Sam Pottsa) и Лорен Вајлд (Lorraine Wild)), и Michael Bierut.

Насупрот свим поменутим форумима за дизајн, популарно названим design blogs (web logs), пише Мистер Киди (Mr. Keedy), дизајнер из Лос Анђелеса, у свом чланку Dumb Ideas (Глупе идеје) , направивши занимљиву листу најпопуларнијих, али глупих идеја у дизајну.

Занимљиво је и виђење Дејвида Кабјанке (David Cabiancа), некадашњег архитекте и предавача на универзитету у Мичигену, који је тренутно на својим магистарским студијама у области обликовања писма, у Енглеској, који у интервјуу описује свој пут од архитекте до дизајнера, и говори о важности познавања језика и активног бављења критиком.

Цео илустративни део направљен је у знак сећања на Френк Хајнеа (Frank Heine) (1964 – 2003), графичког дизајнера, и креатора познатих типографских писама као што су Remedy, Dalliance и Tribute (Emigre, inc.).